Over Mij
Heb ik altijd gelijk? Nee vast niet. Heb ik een duidelijke visie, ja zeker! En ik creëer mijn eigen regels, altijd al gedaan…
Op mijn 15e zat ik al bomvol met ideeën. Van nieuwe producten en diensten tot en met procesoptimalisaties voor hotelketens, winkels, webshops, etc. etc… Dit moet beter, dit kan anders en wat zou het opleveren als ze dit efficiënter inrichten? Allemaal vragen die zich continue afspelen in het hoofd van mij als ondernemer.
Eén van de knelpunten was hier toch wel: nu heb ik dit product, deze dienst of optimalisatie uitgedacht, maar dan? Hoe zorg ik dat ik in aanraking kom met de juiste mensen, hoe leg ik een goede basis zodat het systeem voor mij gaat werken, zodat het me uiteindelijk ook wat oplevert? Focus en discipline, de belangrijkste punten als het gaat om behalen van doelen. Tevens heeft mijn intuïtie me nog nooit in de steek gelaten.
Mijn pad
Studeren · Reizen · Ondernemen
Mijn studie
De studie die ik destijds heb afgerond heet: ‘Human, information, Design & Strategy’. Echt een topstudie, het is er één die je klaarstoomt voor de digitale toekomst. Naast de inhoud heb ik hier ook de basis gelegd voor projectmanagement, iets wat ik nu dagelijks toepas.
Reizen
Hoe kun je zonder culturele en mensenkennis zorgen dat je een helder beeld van je potentiële doelgroepen schetst? Dit kan niet, je moet hier in de basis voelsprieten voor hebben en deze moet je ontwikkelen. Ik ga graag naar het buitenland, het liefst naar niet-westerse plekken.
Werkervaring
Ik ben gestart bij een marketingbureau. Zo krijg je gevoel bij verschillende soorten ondernemingen, met verschillende producten en diensten voor variërende doelgroepen.
Daarna heb ik mijn ervaring uitgebouwd bij een groot bedrijf met één productgroep gericht op verschillende doelgroepen. Hier kun je de diepte in en jezelf doorontwikkelen.
Mijn visie op ondernemen
Heb ik mijn doelen bereikt? Het antwoord is: nog lang niet… Wel heb ik heb verschillende mijlpalen behaald. Als je intensief onderneemt gaat de wereld om je heen super snel. Zolang alles relatief is zijn er altijd kansen voor alles en iedereen! Op 25 november 1915, stelde Albert Einstein zijn relativiteitstheorie voor in Berlijn. Sinds die dag kijken we met een ander oog naar de wereld en weten we dat alles relatief is.
Om de relativiteitstheorie te begrijpen, moet je weten dat snelheid niet absoluut is, maar relatief.
Stel: je zit in een trein, die met een constante snelheid van 100 kilometer per uur rijdt. Voor de mensen in de trein ben je bewegingsloos, maar voor iemand die voor de slagboom staat en je in de trein ziet voorbijrazen, beweeg je met een snelheid van 100 kilometer per uur. Voor de bestuurder van de auto die met 70 kilometer per uur naast de trein rijdt, beweeg jij je met 30 kilometer per uur voort (100km/u – 70km/u).
Kortom, jouw snelheid hangt dus af van jouw toeschouwer. En net zoals jouw snelheid in de trein, zijn ook de bewegingen van de aarde, de zon, de melkweg, maar ook zeker van jouw business relatief! Jouw snelheid hangt dus af van jouw omgeving.
Doe meer dan jouw concurrenten en je business gaat winnen! En geloof me, veel van jouw concurrenten liggen te slapen!